טובוליטו… שליש מפנימית חלופית רגילה

עם התקנה נכונה של ערכת טיובלס, פנצ'רים הם עניין די נדיר. עם זאת, נשיאה של פנימית חלופית גדולה ומגושמת היא עדיין בגדר חובה כתעודת ביטוח בזמן רכיבה. אבל המשחק השתנה. טובוליטו יצרה את הדור הבא של הפנימיות, השוקלות כשליש מפנימיות מסורתיות וקטנות מהן בהרבה.

בימים אלה, סחיבה של 225 גרם לא נחוצים של גומי היא דבר די מעצבן. בהתחשב ברמת ההגנה שמעניקה התקנה טובה של טיובלס, צמיגים קשוחים וערכות תיקון (תולעים), הפנימית הרגילה היא פשוט מעמסה שמתנדנדת בתיק האוכף או הגב שלכם. אבל עדיין ישנה אפשרות קלושה שתאבדו את האטימה במהלך תיקון או שייגמר לכם חומר האיטום. לכן, היו אלה חדשות מרעננות לשמוע שהמותג האוסטרי גילח כמעט 65% מהמשקל והגודל של פנימית גומי טיפוסית, וכתוצאה מכך נוצרה פנימית חלופית בשליש מהממדים המוכרים. טובוליטו ערכה לאחרונה הופעת בכורה לדור הבא של פנימיות השטח שפיתחה ושלחה לנו אחת לבדיקה. אומנם לא הייתה לנו אפשרות לבחון אותה (כי למרבה המזל לא היה לנו פנצ'ר), אבל הנה התרשמות ראשונה וכמה פרטים חשובים.

טובוליטו מול פנימית קלה במיוחד

פנימית עמידה שהיא כזאת קלה וקטנה היא משהו שנשמע טוב מדי בכדי להיות אמיתי. אך בהתבסס על השקילות שלנו (מול הפנימית הקלה ביותר במידה 29" שהייתה ברשותנו – פנימית 2.0-2.4" סטנדרטית של ספשלייזד), ההצהרות של טובוליטו מדויקות למדי. במשקל 83 גרם בפועל, פנימית במידה 29" של טובוליטו שוקלת 63% פחות מפנימית הגומי המקבילה (221 גרם) ותופסת כשליש מקום. והנה שורת המחץ. הפנימיות האלה בצבע כתום זוהר צפויות להיות פי 2 יותר עמידות לפנצ'רים בהשוואה לפנימיות גומי רגילות… הכל בזמן שהן גם יותר אלסטיות. זה קצת מאתגר לבחינה, אבל אנו מבטיחים לעדכן אם נלמד עליהן משהו אחר. אני יכול להגיד שהחומר עצמו ממנו עשויה הפנימית מרגיש קשיח למדי. הוא יותר פלסטיקי ומתחכך פחות לעומת גומי. באופן תיאורטי, זה מאפשר לו לזוז כנגד מעטפת הצמיג בעת השימוש, דבר שעשוי להציע כמה יתרונות בזמן רכיבה, כמו התנגדות נמוכה יותר לגלגול ו"סלידה" מפנצ'רים. טובוליטו טוענת שפנימיות שלה לא רק יותר חזקות, אלא גם יותר עמידות בפני שחיקה ושפשופים. אם זה המקרה, הרי שהן גם יחזיקו מעמד יותר זמן בקפיצות וטלטלות בתוך תיק האוכף או הגב שלכם.

איך מייצרים את הפנימיות של טובוליטו    

שני המהנדסים שעומדים מאחורי טובוליטו, כריסטיאן למבאכר ואקוס קרטס, התעסקו בעבודתם הקודמת בפיתוח רמקולים לטלפונים ניידים. עבודה עם חומרים קלים ועמידים במיוחד הנדרשים לאותם יישומים, הציתה בראשם את הרעיון לבצע מהפכה בתעשייה בת 100 השנים של פנימיות האופניים.

טובוליטו מייצרת כל פנימית מחומר תרמופלסטי חדשני תוך שימוש בטכנולוגיית ייצור מתקדמת המוגנת בפטנט. כפי שניתן לראות, יש רק שני חיבורים קטנים בכל פנימית – במקום שבו שתי הקצוות של הפנימית מולחמות אחת לשנייה, ובאזור החיבור המעגלי שבין הפנימית לבין הונטיל (בעל הליבה המתפרקת).

אז אם הן באמת קלות, קטנות ועמידות יותר, מה החסרונות שלהן (חוץ מהמחיר הגבוה יותר, אליו נגיע בהמשך)? קודם כל, ערכות תיקון רגילות לא יעבדו איתן. טובוליטו תציע ערכת תיקון ייעודית, המכילה 5 מדבקות, עבור כ-12 דולר. בנוסף, הפנימיות של טובוליטו לא מתאימות לשימוש עם חומר איטום נגד פנצ'רים (ג'יפה).

טובוליטו תציע מספר וריאציות של הפנימיות שלה. סדרת ה-TUBO תגיע במידה 26" (78 גרם), 27.5" (82 גרם) ו-29" (85 גרם). כמו כן, סדרת ה-TUBO PLUS תהיה זמינה במידות 27.5 פלוס (105 גרם) ו-29 פלוס (110 גרם), ומתאימה לצמיגים ברוחב "2.5-"3.0. בגזרת ה-TUBO ROAD, תוצע פנימית כביש במידה 700C אשר תהיה חטובה עוד יותר ותשקול 38 גרם בלבד.

הפנימיות מיוצרות באירופה, ונכון לעכשיו זמינות לרכישה אך ורק באירופה (ובישראל), המחירים לצרכן יתחילו בכ-35 דולר לסדרת ה-TUBO ויגיעו עד לכ-40 דולר עבור סדרת ה-TUBO PLUS.

סיכום

יתרונות:

  • עשויות מחומר מהפכני ההופך אותן לפנימיות חלופיות קלות וקטנות באופן יוצא דופן
  • חזקות ועמידות יותר לפנצ'רים (בהשוואה לפנימיות גומי רגילות)
  • אריזה מינימלית לטובת חסכון במקום

חסרונות:

  • יקרות לרכישה
  • ערכות תיקון רגילות לא מתאימות
  • לא ניתן להשתמש בחומר נגד פנצ'רים (ג'יפה)
  • נכון לעכשיו אין גרסאות לצמיגים שמנים (FATBIKE)

 

*הכתבה תורגמה מתוך אתר http://www.bikepacking.com

Share:
0

TOP

נגישות
error: Content is protected !!
X