פנימית אופניים טובה יותר? הפנימית של טובוליטו עומדת למבחן
פנימיות טובוליטו

קלות, מהירות וחזקות יותר. הפנימיות תוצרת אוסטריה של טובוליטו מביאות את הטכנולוגיה מרמקולים של טלפונים ניידים לגלגלי האופניים שלכם.

זה 'האתחול מחדש', החשוב והמרכזי ביותר, של פנימית האופניים מזה למעלה מ-100 שנים. בזמן פיתוח פתרונות לרמקולים של טלפונים ניידים, המייסדים של טובוליטו – כריסטיאן למבאכר ואקוס קרטס, עבדו עם מגוון חומרים דקים ועמידים במיוחד. בתור רוכבי שטח נלהבים, הם ראו את היישומים הפוטנציאליים של עבודתם מגיעים גם לתוך צמיגי האופניים.

אחרי תקופת זמן ממושכת של מחקר ופיתוח, הפנימית של טובוליטו הגיחה לעולם. אבל, האם היה שווה לחכות בשבילה 100 שנים?

סקירה: הפנימית של טובוליטו

כעבור 800 ק"מ של רכיבת מבחן הייתי אומר שהפנימיות האוסטריות של חברת טובוליטו משיגות כנראה את הבלתי אפשרי, עם ניצחון תכנוני משולש הכולל עדיפות בתחומי המשקל, החוזק והמהירות. אך כשכל כך הרבה רוכבים מחליפים לערכות טיובלס, למה שמישהו יטרח להמציא מחדש את פנימיות האופניים?

הפנימית של טובוליטו: לא רק קלה יותר, טובה יותר   

על אף שהם שומרים בקנאות על הזכות הקניינית שלהם בנוגע לחומר התרמופלסטי החדשני ותהליך הייצור אשר מוגן בפטנט, למבאכר וקרטס לא מתביישים בכל הקשור לתוצאה הסופית. הפנימית של טובוליטו היא כשליש מהגודל והמשקל של פנימית גומי רגילה. בעוד שפנימית שטח נורמלית במידה 29" שוקלת עד לכ-260 גרם, הפנימית של טובוליטו מגיעה ל-83 גרם בלבד.

כל דבר שקל בכ-65% מספיק בכדי לגרום לרוכבי האופניים להתעלף משמחה. אבל הפנימיות של טובוליטו גם עמידות פי 2 בהשוואה לפנימיות גומי מסורתיות. מבנה ארבע השכבות מסייע בעמידות גבוהה יותר לפנצ'רים, ובזכות תכונת האנטי-חיכוך של החומר התרמופלסטי, הן לא משתפשפות בקלות.

בנוסף, הפנימיות של טובוליטו שורדות היטב טלטלות וחבטות מכלי התיקון שנמצאים איתן בתיק. חלקיהן השונים מחוברים אחד לשני בעזרת פסי הלחמה קטנים ולא באמצעות תפרים באורך מלא, למבאכר טוען שאלה משפרים את עמידות הפנימיות על ידי צמצום נקודות כשל אפשריות.

אם משקל נמוך יותר וחוזק רב יותר לא קונים אתכם, יש ראיות לכך שהן גם תורמות למהירות רכיבה גבוהה יותר. הצד החיצוני החלק והגמישות הגבוהה מאפשרים לפנימיות לזוז כנגד מעטפת הצמיג ולהפחית את ההתנגדות של החומר האלסטי. זה מעלה את יעילות הגלגול בהשוואה לפנימיות גומי סטנדרטיות.

כמו כן, הקשיחות של החומר התרמופלסטי מונעת קימוטים ועיוותים. במהלך ההתקנה הן נכנסות בדיוק למקומן, ללא נטייה לדחוף את הצמיג או להינזק מכלי העבודה.

תחיית הפנימית: עדיין לא טובה יותר מטיובלס

עדיין, עם כמה שהן טובות, הפנימיות של טובוליטו לא ידיחו את צמיגי הטיובלס. הן עלולות להיות לא פרקטיות לכל סוגי הרוכבים מכיוון שהן לא מתאימות לשימוש עם חומר איטום נגד פנצ'רים. גם העלות היא שיקול נוסף. אם תעברו את תג המחיר של כ-35 דולר, תגלו כי ערכת התיקון עולה כ-12 דולר.

הפנימית של טובוליטו בשביל: התרשמות מרכיבה בעולם האמיתי

למרות כל הרעש סביב הפנימיות של טובוליטו, מעטים האנשים בצפון-אמריקה שכלל רכבו איתן. אחרי שקיבלתי יחידות לדוגמה בסתיו האחרון, יצאתי לשביל כדי לשפוט בעצמי את הרכיבה עמן. השארתי את הציפיות שלי ברמה סבירה.

בתור תושב המדבר, אני יודע שקוצי הקקטוס יחדרו אפילו חומר תרמופלסטי גמיש. על אף שלא סבלתי מפנצ'רים, אני אייחס זאת בעיקר למזל טוב. בשביל לא הרגשתי שינוי באיכות הרכיבה בהשוואה לשימוש בטיובלס. במובן הזה, המעבר לטובוליטו היה חלק.

משתמש הקצה של טובוליטו: מחזיקי הפנימיות

רוכבים שדוחים את ההמולה סביב צמיגי טיובלס הם המשתמשים האידיאליים לפנימיות של טובוליטו. אבל המחיר הוא גלולה מרה. בהינתן המשקל הנמוך והמידות הקטנות יותר, אני סבור שרוב הפנימיות ישמשו כפנימיות חלופיות. עבור היישום הזה, אין מוצר טוב יותר בשוק. כשהיא מגולגלת בצפיפות כפנימית רזרבית, היא למעשה נעלמת בתיק האוכף או הגב של הרוכב ומגלחת ממנו כ-225 גרם.

קו המוצרים של טובוליטו כולל פנימיות שטח במידות רגילות (TUBO MTB) ובמידות רחבות (TUBO MTB PLUS). פנימית הכביש במשקל 38 גרם תשבה את לבם של יבבני המשקל. יתרה מזאת, כל פנימית של טובוליטו עשויה מחומרים הניתנים למחזור ומגיעה באריזה מינימלית וידידותית לסביבה.

אני בספק אם מישהו ציפה שפנימית האופניים תקבל כזה עדכון מקיף. ומי יודע? אולי זה יהיה המותג שסופסוף ייצר חלופה ראויה גם לשרשרת האופניים.

 

*הכתבה תורגמה מתוך אתר https://gearjunkie.com/

Share:
0

TOP

נגישות
error: Content is protected !!
X