מבחן: פנימיות הכביש של טובוליטו
פנימיות הכביש של טובוליטו

ייתכן והן יקרות, אבל בהשוואה לגלגלי טיובלס – או סט גלגלים חדש – פנימיות הכביש של טובוליטו הן דרך חסכונית להפחתת משקל מהאופניים שלכם. כמו כן, הן מבטיחות עמידות גבוהה יותר לתקרים.

משקל: 38 גר'

  • יתרונות: רכיבה חלקה, משקל כמעט אפסי.
  • חסרונות: ללא ספק יקרות, ונטיל בצבע כתום.

כן, כמובן שאמרתי, "כמה?? בשביל פנימית לאופניים?" אבל, לאחר שניסיתי אותן, הגעתי למסקנה שזוהי דרך הסתכלות לא נכונה על הפנימיות האלה. כולנו אוהבים לחסוך קצת משקל – יש תחומים שונים בתעשיית האופניים שמוקדשים אך ורק לשם כך – ובהשוואה לפנימית גומי אקראית במידה 700C מהמוסך שלי, פנימית הכביש של טובוליטו מציעה חסכון של 70 גר'. וזה לגלגל אחד. אז עבור הוצאה של קצת פחות מ-60 פאונד, אתה יכול לחסוך 140 גר' מהמשקל של האופניים שלך – ועוד בגלגלים, היכן שזה הכי נחשב.

אפילו אם יש לך חישוקים מוכנים לשימוש עם ערכת טיובלס, קניית סט של צמיגי טיובלס יחד עם חומר איטום וכמה ונטילים מתאימים, תעלה לך יותר לכל גלגל לעומת פנימית טובוליטו. ועוד אני אטען, כי במשקל 38 גר' ליחידה, פנימית הכביש של טובוליטו שוקלת פחות מחומר האיטום עצמו. מטפסי עליות יאהבו זאת.

הפנימית של טובוליטו מיוצרת ממה שהיצרן מתאר באופן מסתורי כאלסטומר תרמופלסטי. זהו חומר זוהר וקצת נוקשה למגע, כמו סרט דק לליפוף חישוק. אין תפרים כלל, כך שהפנימית עשויה מקשה אחת המרותכת יחדיו בקצוות, ליד הונטיל.

ההתקנה היא משימה קלה מאוד ומהירה בהשוואה לטיובלס. למעשה, הייתי אומר שהיא קלה יותר מהתקנה של פנימית רגילה, משתי סיבות: ראשית, אסור לנפח את הפנימית של טובוליטו יותר מדי כשהיא מחוץ לצמיג – רק כמה PSI בודדים כדי לתת לה צורה – כך שהיא נשארת קטנה ויש המון מקום להכניס אותה לתוך הצמיג. שנית, הצבע הכתום מבליט אותה, כך שאתה יודע בדיוק מתי היא ממוקמת היטב בין החישוק לצמיג.

אין טבעת הברגה מסביב לונטיל, רק טבעת גומי שמסייעת למנוע כניסת מים. אם תרצה, תוכל להוריד את המכסה של הונטיל ולחסוך גרם אחד נוסף.

כל זה בעל חשיבות נמוכה אם איכות הנסיעה נפגעת. אך אני באמת לא הצלחתי להרגיש בהבדל. בטובוליטו מציינים כי ההתנגדות לגלגול דומה לזו של פנימית לטקס. אולם בניגוד לפנימיות לטקס, הפנימיות של טובוליטו נשארות מנופחות למשך יותר משבוע (ללא ירידת אוויר משמעותית).

בנוסף, החברה טוענות כי יש יתרונות גם בתחום העמידות לתקרים. לפי בדיקותיה, נדרש להפעיל כוח כפול כדי לחדור עם מחט את האלסטומר התרמופלסטי ממנו עשויות הפנימיות, בהשוואה לפנימיות גומי סטנדרטיות. אין לי אותן מספיק זמן כדי לייצר תוצאות שיכולות להיחשב מהימנות מבחינה סטטיסטית, אך עד כה לא היה לי שום פנצ'ר. קיבלתי גם פנימית ברוחב 40 מ"מ, והיא הותקנה באופני החורף שלי. נראה איך היא תעמוד בעונה שלמה של חצץ וזוהמה. חסרון קל הוא שנדרשת ערכת תיקון מיוחדת, הכוללת 5 מדבקות, ועולה 3.9 פאונד.

הפנימיות של טובוליטו תופסות מעט מאוד מקום בכיס או בתיק האוכף שלך, כך שהן טובות גם לנשיאה בתור פנימיות ספייר. עבור אופני כביש, הן מגיעות במידה אחת לצמיגים ברוחב 18-28 מ"מ, ובשני אורכי ונטיל שונים. הן מתאימות לשימוש עם מאריכי ונטיל ובטוחות לשימוש עם מעצורי חישוק או דיסק. יש גם סדרת פנימיות לאופני הרים, סייקלוקרוס/גראבל, עיר/תיור ו-BMX.

הבחורים שיסדו את חברת טובוליטו מספרים כי הרעיון לפנימיות עלה בראשם כאשר עבדו ביחד על פיתוח חומרים לרמקולים של טלפונים ניידים. אני חושב שהם עלו על משהו.

מסקנה

אלטרנטיבה מעשית לערכת טיובלס לשם הפחתת משקל בגלגלים, עם הבטחה ליתרון גם בנושא העמידות לפנצ'רים.

 

*הכתבה תורגמה מתוך אתר https://road.cc

Share:
0

TOP

נגישות
error: Content is protected !!
X