אופני איזון לילדים: תשובות לכל השאלות שרציתם לשאול

אופני איזון לילדים: תשובות לכל השאלות שרציתם לשאול

לפניכם מדריך קצר המסביר מהם אופני איזון לילדים, מה הגיל המומלץ לשימוש בהם, יתרונותיהם בהשוואה לחלופות אחרות, לצד מידע רלוונטי נוסף שייתן מענה לכל שאלותיכם בנושא.

מה זה אופני איזון/שיווי משקל/דחיפה?

אופני איזון לילדים הם אופניים דו-גלגליים וחסרי פדלים המלמדים פעוטות מגיל 18 חודשים ומעלה לשמור על שיווי משקל בעת הרכיבה. לאחר תקופת הסתגלות קצרה, הם לומדים לרכוב, לקפוץ ולגלוש על האופניים ללא עזרה מהוריהם. אופני איזון הם תחליף מומלץ לתלת-אופן ולגלגלי עזר, שכן הם מיועדים לשימוש בדיוק באותם הגילאים.
בעזרת הכישורים הנלמדים מאופני האיזון, זאטוטים מגיל 3 כבר יכולים לעבור לרכיבה על אופני ילדים רגילים ללא צורך בגלגלי עזר. אופני שיווי משקל נוסעים כמו אופנים רגילים ואינם נתקעים בעת רכיבה על משטחים לא אחידים ועוברים בקלות אבנים, חול ואפילו קפיצות.

מהו הגיל הטוב ביותר לשימוש באופני איזון?

בדרך כלל, ילדים נהנים מאופני הליכה מגיל שנה וחצי ועד גיל חמש. בעוד שהזמן האידיאלי להתחיל לרכוב על אופני הליכה הוא בין גיל שנה וחצי לשנתיים וחצי, ישנם אופני הליכה במגוון גדלים ומידות, כך שבעקרון זה אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל. פעוט בן שנה וחצי עלול להזדקק לכמה חודשים כדי לשבת ולדחוף בבטחה את אופני ההליכה שלו, ואילו ילדים בגיל שנתיים-שנתיים וחצי יתפסו את התהליך בקצב מהיר יותר ברוב במקרים.
בניגוד לתלת-אופן או אופניים עם גלגלי עזר, פעוטות יכולים לעלות על אופני הליכה ולהתחיל ללכת ולרוץ איתם כבר מהיום הראשון של השימוש בהם. אופני איזון אף פעם לא מגיעים עם מוט דחיפה (עבור ההורה כדי לסייע לילד), ואין צורך בו, מכיוון שאחד היתרונות הבולטים של אופני איזון הוא שהילדים רוכבים עליהם לגמרי לבד.

במשך כמה שנים ילדים יכולים לרכוב על אופני איזון?

ילדים בדרך כלל רוכבים על אופני איזון למשך שנתיים-שלוש, תלוי בגיל שבו הם מתחילים. ככל שהם מתחילים מגיל צעיר יותר, כך הם ירכבו על אופני האיזון למשך זמן ארוך יותר.
רוב הילדים ששולטים היטב באופני האיזון שלהם עוברים לאופניים רגילים בסביבות גיל 4. רכישת אופני שיווי משקל בהם ניתן להגביה את המושב בכחמישה ס"מ מעל לגובה המותניים הנוכחי של הילד, מעניקה לרוב מספיק מקום לגדילתו העתידית והמשך השימוש בהם.

מהם היתרונות המרכזיים של אופני איזון?

1.מבטלים את הצורך בגלגלי עזר ילדים שצברו ניסיון על אופני איזון בדרך כלל לומדים לרכוב על אופניים עם פדלים בתוך פרק זמן קצר מאוד, בקלות וללא דרמות מיותרות!
2.מעניקים שנים של כיף ורכיבה עצמאית לפני המעבר לאופני ילדים עם פדלים.
3.קלי משקל ופשוטים לרכיבה מאפשרים לילדים לרכוב לזמן ארוך יותר ולמרחק רב יותר.
4.נעים בקלות ובצורה בטיחותית על פני משטחים משופעים ולא אחידים.
5.מתאימים לפעוטות בצורה טובה יותר בהשוואה לתלת-אופן או אופניים עם גלגלי עזר.

מה לא טוב בתלת-אופן?

אופני הליכה הרבה יותר בטיחותיים ושימושיים בהשוואה לתלת-אופן או גלגלי עזר. עם שלושה גלגלים, תלת-אופן הוא כלי איטי וקשה לתמרון, אשר מתהפך בקלות על גבי משטחים לא אחידים או משופעים. על אופני הליכה,
ילדים ממוקדים בשמירת שיווי משקל ולא בדיווש. כתוצאה מכך, הם הרבה יותר מוכנים לאיבוד פתאומי של שיווי המשקל וצפויים ליפול פחות מהאופניים.
פעוטות יכולים ללכת או לרוץ במשך קילומטרים על גבי אופני איזון, אבל בקושי יכולים לרכוב עם תלת-אופן עד קצה הרחוב. תלת-אופן פשוט לא יעיל מספיק לרכיבה ארוכה עבור ילדים, ולכן פעמים רבות הוא מגיע עם ידית דחיפה להורה.

לימוד רכיבה עם גלגלי עזר באמת כזה גרוע?

גלגלי עזר מעכבים משמעותית את היכולת של הילד והרצון שלו לרכוב על אופניים. אופני הליכה מלמדים פעוטות וילדים איך לרכוב תוך כדי שמירה על איזון ושיווי משקל, בעוד שגלגלי עזר מלמדים איך לרכוב ללא שמירה על שיווי משקל. אופניים עם גלגלים עזר נוטים לצד אחד, ויוצרים בכך תחושת איזון מדומה. על מנת לרכוב ללא גלגלי עזר, ילדים חייבים לשכוח איך לרכוב בצורה לא מאוזנת וללמוד מחדש איך לרכוב, תוך כדי שמירה על איזון ושיווי משקל.
על אופני איזון, טכניקות רכיבה נכונות נלמדות כבר מהיום הראשון. בנוסף, חשוב לזכור שאופני איזון הרבה יותר מהנים וקלים לרכיבה מאשר רכיבה על אופניים עם גלגלי עזר.

איפה הילדים מניחים את כפות הרגליים שלהם?

בעקרון, אופני איזון לא מצריכים משענת לרגליים. ילדים מרימים בטבעיות את כפות הרגליים שלהם בזמן שהם "מרחפים" על גבי האופניים. עם זאת, יש דגמים שונים של אופני שיווי משקל, שמגיעים עם מדרס אחורי עליו ניתן להשעין את כפות הרגליים.

האם אי אפשר פשוט להסיר את הפדלים מהאופניים כדי ללמד את הילד שלי לשמור על שיווי משקל?

אופני איזון הם יותר מאשר אמצעי פשוט להשגת המטרה. הם לא רק מכינים את הילדים לרכיבה על אופניים רגילים, אלא גם מעניקים שנים של כיף ורכיבה עצמאית, לפני שהם גבוהים מספיק לרכוב על אופני הפדלים הקטנים ביותר שמוצעים בשוק. אופניים עם פדלים גם הרבה יותר כבדים בהשוואה לאופני איזון, עובדה שהופכת את לימוד שמירת שיווי המשקל לקשה ומאתגרת יותר. עבור ילדים בגיל 5 ומעלה, הסרת הפדלים היא אופציה, אך זו לא שיטה פרקטית עבור פעוטות וילדים בגילאי גן.

סיכום

אופני איזון מצריכים מעט יותר מאמץ ראשוני בהשוואה לרכיבה על סוגי אופניים אחרים, אך מעניקים בחזרה תגמול רב יותר הם בעלי משקל נמוך, פשוטים ומהנים לרכיבה, מקנים שיווי משקל ומבטלים את הצורך בגלגלי עזר. ברגע שהקטנטנים לומדים להשתלט עליהם, הם מתאהבים בתחושת העצמאות והשגת המטרה שמעניקים אופני האיזון אז מה הפלא שהם יותר לא רוצים להתקרב לתלת-אופן או אופניים עם גלגלי עזר? האקשן האמיתי הוא רק על שני גלגלים!
חזרה לעמוד ראשי של הבלוג