מדריך קצר: תיקון פנצ'ר (תקר) באופניים על ידי החלפת פנימית

מדריך קצר: תיקון פנצ'ר (תקר) באופניים על ידי החלפת פנימית

זהו מדריך מהיר ותמציתי לתיקון פנצ'ר (תקר) באופניים על ידי החלפת פנימית. פנצ'ר בזמן הרכיבה עלול להיות חוויה מתסכלת ולא נעימה, אך כדי להתגבר עליו לא צריך יותר מקצת ידע מקדים, פנימית חלופית... ותרגול שאף פעם לא מזיק.

ראשית, לפני שנציג לפניכם את ששת השלבים לתיקון פנצ'ר באופניים, כדאי להכיר את שתי הסיבות העיקריות שבגללן נגרם תקר בגלגלים:
1. ניקוב הפנימית על ידי חדירה של עצמים חדים, כדוגמת קוצים או שברי זכוכית.
2. לחץ אוויר נמוך, כלומר ניפוח לא מספק של הגלגל, המביא במקרים מסוימים לצביטה ("סנייק בייט") של הפנימית כנגד החישוק.
לאחר היכרות זריזה עם הגורמים האפשריים לפנצ'ר בגלגל האופניים שלכם, נסביר כיצד אפשר להתגבר על התקלה במהירות וביעילות. תיקון נכון של פנצ'ר באופניים יבוצע בהתאם לשלבים הבאים:

שלב 1 פירוק הגלגל מהאופניים

פירוק הגלגל עם התקר ע"י פתיחת מנוף השחרור המהיר וביצוע מספר סיבובים לפתיחת הבורג הנגדי. באופני כביש עם מעצורי חישוק, מומלץ לשחרר את התפס של המעצור, כדי להקל על התהליך.

שלב 2 שימוש בכפות חליצה להורדת שפת הצמיג מהחישוק

הוצאת האוויר שנשאר בפנימית ושימוש בכפות חליצה ייעודיות מונעים גרימת נזק לחישוק. מומלץ להשתמש ב-2-3 כפות חליצה ולמקם אותן במרווח של 2 חישורים האחת מהשנייה. הכף נכנסת ברווח שבין החישוק לצמיג, כאשר ביצוע תנועת סיבוב לאורך שפת הצמיג תרחיק אותו מהחישוק. יש לבצע תנועה מעגלית זו לאורך שפת הצמיג עד להסרתו הסופית מהחישוק.

שלב 3 הוצאת הפנימית הישנה

יש לשלוף החוצה את הפנימית הישנה. חשוב לשים לב שבפנימיות מסוימות ישנו אום על צוואר הונטיל, אותו יש להבריג החוצה טרם שליפת הפנימית עצמה.

שלב 4 בדיקת הימצאות של עצמים חדים

מומלץ לבצע בדיקה קפדנית הכוללת סריקה ויזואלית ופיזית של חלקו הפנימי של הצמיג ושל אזור המגע בין הפנימית לחישוק. כמובן שיש לסלק כל גורם זר שעלול להביא לניקוב של הפנימית החדשה שתותקן, כגון קוצים, שברי ענפים או חלקי זכוכית.

שלב 5 התקנת הפנימית החדשה

יש לנפח קלות את הפנימית החדשה כדי להקנות לה מעט נפח שיעזור לנו למקם אותה בין הצמיג לחישוק. מכניסים את צוואר הונטיל לחור המיועד לכך בחישוק וממקמים את הפנימית באופן אחיד בתוך הצמיג. לאחר מכן, מעלים את שפת הצמיג חזרה לתוך החישוק. כפות הידיים עובדות במקביל בתנועה סיבובית עד שהצמיג עולה במלואו על החישוק. לעיתים יש להשתמש בכף חליצה על מנת לסיים את התהליך. מומלץ להקפיד על מיקום נכון של כף החליצה כדי להימנע מצביטה של הפנימית החדשה בעת ההתקנה על חישוק.

שלב 6 ניפוח ללחץ האוויר הרצוי

בעזרת משאבה מנפחים את הפנימית ללחץ האוויר הרצוי (על כל צמיג מצוין מה הלחץ המקסימלי עבורו). יש לבדוק שהצמיג ממוקם היטב ובאופן אחיד על החישוק ושהפנימית לא בולטת או יוצאת מחוץ לשפת הצמיג. כעת יש להרכיב את הגלגל חזרה למקומו, ולסגור היטב את תפס השחרור המהיר. באופני כביש עם מעצורי חישוק חשוב לא לשכוח לסגור חזרה את התפס שעל המעצור.

סיכום

לא תמיד ניתן להימנע מפנצ'ר באופניים, אך כדי שתקלה כזו לא תהרוס לכם את ההנאה שבחוויית הרכיבה, כל שעליכם לעשות הוא להצטייד בידע שהבאנו לכם כאן... ולא פחות חשוב בפנימית ספייר.
חזרה לעמוד ראשי של הבלוג